
За словами експерта, програма Су-57 у Росії стикається зі значними труднощами.
Також експерт розповів, хто з країн міг придбати Су-57 для своєї армії / фото Вікіпедія
Су-57, який в НАТО називають “Фелон”, є амбітною спробою Росії створити малопомітний винищувач п’ятого покоління, аби конкурувати з американськими F-22 і F-35. Попри свою вдосконалену авіоніку, внутрішнє сховище зброї та деякі функції малопомітності, він відстає від західних аналогів у деяких важливих сферах, зокрема й у дизайні малопомітності та нестелсових соплах двигунів. Про це пише американський журналіст Калеб Ларсон для 19fortyfive, який також висвітлював війну в Україні.
“На тлі поточних виробничих проблем і війни Росії в Україні програма Су-57 стикається зі значними труднощами, що обмежує експортний потенціал. Попри повідомлення про зацікавленість з боку Алжиру і пропозиції Індії, залишається невизначеність щодо виробничих потужностей і термінів, що робить майбутнє “Фелона” як експортного винищувача вельми сумнівним”, – проаналізував експерт.
Що відомо про Су-57
У теорії Су-57 є найсучаснішим російським винищувачем, який було розроблено з урахуванням можливостей літаків п’ятого покоління, тому він мав конкурувати з американськими винищувачами F-35 і F-22.
Відео дня
“Завдяки поєднанню передової авіоніки, хорошої маневровості і деяких характеристик малопомітності, Су-57 знаменує собою найбільш узгоджену спробу Росії створити малопомітний винищувач. Але “Фелон”, безумовно, має свою частку проблем, а це означає, що продаж винищувача іншим країнам буде справді важким завданням”, – зауважив Ларсон.
Чим російський літак відрізняється від західних
Попри те, що Росія рекламує Су-57 як малопомітний винищувач, цей літак має декілька зовнішніх відмінностей порівняно з більш досконалими винищувачами п’ятого покоління, пише журналіст.
“Як і F-35 і F-22, Су-57 зберігає своє озброєння всередині і, ймовірно, використовує радіопоглинальні матеріали для посилення своєї малопомітності, що має на меті зменшити радіолокаційний переріз Су-57. Однак, певні частини конструкції, зокрема, явно непомітні сопла двигунів, а також деякі елементи обшивки літака, майже напевно менш непомітні, ніж їхні американські або навіть китайські колеги. Це може виявитися значною перешкодою в умовах жорсткої конкуренції з сучасними системами протиповітряної оборони”, – пояснив автор матеріалу.
Хто міг придбати такі літаки
Попри постійні проблеми з виробництвом та закупівлею для своїх ВПС, російські ЗМІ повідомляли, що неназвана іноземна країна почне використовувати Су-57 у 2025 році. Пізніше стало відомо, що Алжир виявився першою країною, яка купила “Фелон”.
“Перший іноземний замовник перспективного багатоцільового винищувача п’ятого покоління Су-57Е почне експлуатувати цей літак, який буде поставлений “Рособоронекспортом”, у 2025 році”, – зауважив генеральний директор “Рособоронекспорту” Олександр Міхєєв.
За словами експерта, експортний варіант Су-57Е, швидше за все, буде трохи менш потужним, ніж вітчизняний варіант, який було розроблено для РФ, особливо у частині авіоніки та засобів радіоелектронної боротьби, аби зберегти технологічну авіаційну перевагу Росії.
“Зовсім недавно Росія запропонувала Су-57 для експорту в Індію, щоб посилити винищувальні ескадрильї країни, що скорочуються, і краще протистояти зростаючій загрозі з боку Китаю. Цікаво, що винищувач був запропонований Індії в рамках повної передачі технології, яка буде здійснюватися в Індії, що свідчить про потенційний обхідний шлях для обходу повільного виробництва в Росії”, – йдеться у матеріалі.
Які перспективи експорту Су-57?
Ларсон каже, що перспективи експорту російського літака невідомі, адже війна в Україні змусила оборонну промисловість РФ зосередитися на виробництві нагальних потреб воєнного часу замість того, аби інвестувати у більш довгосторокові майбутні проєкти.
“Хоча російський оборонний бюджет перебуває на історично високому рівні, небаченому з п’янких часів холодної війни, переважна більшість цього фінансування йде на підтримку наземної війни. Тому ресурси спрямовуються на виробництво безпілотників і ракет, а також артилерійських боєприпасів, а також на рекрутингові зусилля у вигляді значних бонусів при вступі на військову службу, що є заходом, який вживається для уникнення політично непопулярної мобілізації”, – нагадав експерт.
Журналіст зазначив, що наразі незрозуміло, скільки Су-57 буде для експорту та коли вони будуть поставлені. Попри оголошення про нову угоду з Алжиром, виконання цього контракту може бути складним завданням та конкурувати з нагальнішими оборонними пріоритетами РФ.
“У найближчій перспективі майбутнє Су-57 “Фелон” як життєздатної експортної платформи залишається під питанням”, – підсумував Ларсон.
Читайте також:
КНДР підняла в небо перший літак дальнього радіолокаційного виявлення (фото)
F-35 може стати “жертвою” Трампа, замовники стурбовані, – FT
Франція виділяє Україні 2 мільярди євро військової допомоги, – Макрон
Російська авіація – останні новини
Раніше експерт розповів, в чому проблема російського винищувача МіГ-35. За його словами, винищувач має проблеми як на внутрішньому, так і на експортному ринках, а війна в Україні ще більше ускладнила виробництво та виконання експортних контрактів.
Також експерт пояснив, що не так з новим російським винищувачем Су-75. Він зазначив, що цей літак має багато перешкод, включаючи й міжнародні санкції, які серйозно вплинули на терміни розробки та виробничі можливості.