
Натомість росіяни привезли на виставку лише макет свого літака, переконуючи, що в одній з країн він почне експлуатуватися вже цього року.
Російські Су-57 провалились на виставці у Малайзії / Міноборони Російської Федерації
Російський винищувач п’ятого покоління Су-57Е так і не з’явився на міжнародній виставці LIMA 2025 у Малайзії, попри офіційні заяви російських посадовців про участь літака у заході. Замість бойової машини, на стенді російської Об’єднаної авіабудівної корпорації було представлено лише макет. Це вже не перший раз, коли Москва намагається просунути експортну версію Су-57, однак знову безрезультатно, пише EurAsian Times.
Попри відсутність літака, російські державні ЗМІ повідомили про “першого іноземного покупця” Су-57Е, який нібито має розпочати експлуатацію літака у 2025 році. Країну не назвали, але вірогідним претендентом вважають Алжир. Проте досі ні Москва, ні Алжир офіційно не підтвердили таку угоду.
Малайзія сумнівається
Москва активно пов’язувала Су-57 із малайзійською програмою багатоцільового бойового літака (MRCA), яка стартувала ще у 2009 році для заміни застарілого парку МіГ-29. Однак попри попередні зацікавлення, Королівські ВПС Малайзії так і не просунулися у переговорах із Росією. Наразі країна розглядає й інші варіанти, включно з південнокорейським КФ-21, а також вживаними F/A-18 Hornet із Кувейту — щоправда, і цей проєкт завис у повітрі.
Відео дня
Загалом, попри агресивне просування, Су-57Е не може похвалитися активним попитом навіть серед країн, які традиційно експлуатують російську техніку, зокрема Індії та Малайзії.
Індія — теж “ні”
Росія також намагається переконати Індію повернутися до співпраці у межах винищувача п’ятого покоління. У лютому 2025 року перед авіасалоном Aero India російська сторона знову запропонувала Нью-Делі експортну версію Су-57Е — з обіцянками локального виробництва та підтримки індійського проєкту AMCA. Проте індійська влада, яка ще у 2018 році вийшла з FGFA (спільного проєкту з РФ), лишається стриманою.
Деякі російські медіа та блогери почали просувати меседж, що Су-57 нібито здатен “перевершити” Rafale ВПС Індії, посилаючись на непідтверджені втрати індійських літаків у конфлікті з Пакистаном. Однак ці спроби не мали значного впливу на позицію Нью-Делі.
Чому не летить?
Основні проблеми Су-57Е — це затримки у виробництві, сумнівна якість, обмежені потужності російської промисловості в умовах санкцій, а також негативний імідж Росії на міжнародному ринку озброєнь. І хоча російські чиновники продовжують говорити про “інтерес” до літака, реальних контрактів, окрім чуток, немає.
Провал демонстрації Су-57 у Малайзії лише поглиблює сумніви потенційних покупців — і підриває довіру до “п’ятого покоління” по-російськи.
Читайте також:
Невидимі й невловимі: чим гіперзвукові ракети відрізняються від балістики
Український “шахед”: стало відомо про новий дрон із дальністю понад 800 кілометрів (фото)
Оптоволоконні дрони дали Росії критичну перевагу в ключовий момент війни, – WP
В ЗСУ з’явився новий важкий дрон-бомбер: що він вміє
“Воно живе”: росіяни неочікувано заявили про випробування нової БМП “Курганець-25”
Інші цікаві матеріали про літаки РФ
Раніше експерти пояснили, що означає абревіатура радянського винищувача “МіГ”. Як виявилось, “МіГ” – це абревіатура, що походить від прізвищ двох головних конструкторів: авіаконструктора Артема Мікояна та інженера-аеродинаміка Михайла Гуревича.
Водночас авіаексперт Валерій Романенко розповів, що РФ майже відновила втрати сучасних винищувачів. За його словами, в Росії було відновлено парк літаків сучасніших типів – Су-30СМ, Су-35, Су-34.